רוכשים דירה? כדאי לקרוא!

בזמן של אי ודאות כדאי לנסות להסיר חלק ממנה. ניתן להתיעץ עם שמאי מקרעין מומלץ לפני רכישת     דירה כדי למנוע עוגמת נפש רבה, שאחרי חתימת חוזה מגלים שהדירה מוערכת בסכום נמוך יותר או      שישנן בעיות רישוי הקשורות לדירה (חריגות בניה וכדומה). לשם המחשה מקרה שקרה…
בני זוג צעירים רכשו דירת מגורים בת 4 חדרים במרכז הארץ. תמורת העסקה שולמו בני הזוג תמורה מלאה. כמו רוב הזוגות, גם הם לא ביצעו בדיקה שמאית לדירה לפני רכישה.
לאחר מספר חודשים, במקרה גילו בני הזוג כי הבניין בעל ליקויי בניה חמורים וכי אף מתנהל משפט נגד קבלן הבניין בדרישה לתקן את הליקויים בבניין.
דרישה זו לתיקון הליקויים מטרתה להחזיר את הבניין חזרה למצבו התקין, אך למעשה היא אינה מפצה על ירידת הערך בדירה זו, המוגדרת ע"י בית המשפט כירידת ערך שוק. ההנחה אומרת שגם אם יתוקנו     הנזקים עדיין בניין זה ייתפס בשוק כבניין פגום והדירות בו ימכרו במחיר נמוך יותר מהמחיר המקובל בשוק.
אכן, במסגרת חוות דעת מומחה שהוכנה על ידי שמאי המקרקעין סער פלד, לצורך הגשת תביעה לבית המשפט הוצגו מספר פסקי דין העוסקים בתחום זה ומראים כי יש ירידת ערך פסיכולוגית הנובעת מדירה פגומה מעבר לירידת ערך הנגרמת מהליקויים הפיזיים.
המסקנה ברורה, רוצים לרכוש דירה בצעו בדיקה לפני רכישה. רצוי לברר על שמאי המקרקעין אותו אתם מעוניינים לשכור. האם יש לו משרד שניתן להיפגש איתכם. מהי רמת השרות והמקצועיות שלו , בקשו לראות דוגמאות לעבודות שביצע ותירשמו מרמת המקצועיות וכדומה.
ידידי, לא לזלזל בבחירת שמאי המקרקעין כמו שאתם לא מזלזלים בבחירת המוסכניק לבדיקת הרכב     שלכם לפני קנייה. עלות בדיקה לפני קנייה אינה גבוהה ובטח כשאנו מסתכלים בצורה יחסית לגודל     העסקה.
הפרדוקס הוא שברכישת רכב שעולה בממוצע 40,000 ₪ מבצעים תמיד בדיקה אך בדירה שעולה כ -œ 1,500,000 ₪ בממוצע לרוב לא מבצעים, חומר למחשבה…
*אין לראות באמור במאמר משום המלצה לביצוע פעולות ו/או המידע המוצג הנו לידיעה בלבד ואינו מהווה תחליף לייעוץ עם שמאי מקרקעין המתחשב בנתונים של כל נכס ונכס במהלך ביצוע שמאות מקרקעין. כל העושה במידע הנ"ל שימוש כלשהו – עושה זאת על דעתו בלבד ועל אחריותו הבלעדית.
הזכויות שמורות לשמאי מקרקעין סער פלד – סער פלד שמאות מקרקעין בע"מ.

שיתוף

Call Now Button